ساخت و تعمیر جک جرثقیل

در ماشبن آلات راه سازی یکی از مکانیزمهای اصلی و پرکار عملگرهای خطی یا همان جکهای هیدرولیکی هستند که بر حسب نوع کاربری نیاز به سرویسهای دوره ای دارند .

از انجا که خارج از بحث هزینه ریالی، اوور حال کردن و سرویس دوره ای ماشین الات زمان قابل توجهی را بخود اختصاص میدهد لذا باید سعی شود تا عملیات سرویس توسط سرویسکاران مجرب صورت گیرد تا با توجه به تجارب فنی بر عملکرد نوع دستگاه طوری انرا سرویس کنند تا ضمن رعایت اصول فنی و ایمنی فاصله زمانی بین دو سرویس طولانی تر شود.

تجربه نشان داده که تعمیرات تخصصی جک عموما توسط کسانی که در ساخت جک فعال هستند بهتر انجام میشود زیرا این افراد ضمن اشنایی کامل با ساز و کار این مکانیزم از امکانات کافی جهت تغییر ماهیتی در سازه را نیز دارا هستند که گاهی ایجاد این تغییرات از اجبارات است.

برای مثال در بعضی از جکهای تعادلی اطلس یا پالفینگر مهره یا هد جک فاقد یک سازه پیچ و مهره است و بجای ان برای ثابت ماندن مهره در سیلندر از انواع خار فنری استفاده شده و مشاهده شده در اعمال فشار بیش از حد به جک محل جای خار خراب شده و مهره در جای خود باقی نمی ماند و با جمع شدن جک به سمت بالا مهره از داخل سیلندر خارج میشود. در موارد مشابه این مسئله نیاز است جک از حالت خاری به پیچ و مهره تبدیل شود که این عمل نیاز به امکاناتی دارد که تعویض کاران قطعات به ان دسترسی ندارند.

برای دسترسی به اطلاعات ارتباطی با ما مدیران سایت ایران گرانبر بگیرید.

مطالب مرتبط

یک دیدگاه در “ساخت و تعمیر جک جرثقیل

پاسخ دادن به بیستون سازه آذران لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *