تعمیر دکل جرثقیل هیدرولیک در محل

گاهی در جرثقیل های سبک یا سنگین به علت های متفاوت دکل خم میشود.

تعمیرات دکل جرثقیل

تعمیرات جرثقیل از نظر ایمنی بسیار مهم می باشد .افرادی که در حال کار با جرثقیل هستند بایستی تمامی نکات ایمنی را رعایت کنند.جرثقیلی که دارای نقص فنی وایمنی باشد خطرات و صدمات جبران ناپذیری را به بار می آورد,از همین رو بازرسی از جرثقیل بایستی به طور منظم انجام شود تا در صورت داشتن مشکلی سریعا برطرف شود و تعمیرات جرثقیل انجام شود.یکی از مهمترین تعمیرات جرثقیل, تعمیرات دکل جرثقیل است .دکل جرثقیل گاهی به دلایل مختلفی خم می شود.
باید برسی شود که نوع جرثقیل چیست و تناژ آن در چه رنجی قرار دارد. زیرا در برخی جرثقیل های سبک ساخت یا تعمیر دکل با هزینه زیادی مواجه می شود که شاید بتوان با قیمت کمتر از ساخت آنرا خریداری کرد .از جمله این نوع جرثقیل ها دستگاه های سبک از رنج ۱ تن تا ۵ تن است.

در جرثقیل های ۳ تن تادانو سوپر زد که بسیار هم از ناحیه تلسکوپ اول ( اولین کشویی بعد از دکل مادر) خم می شود می توان آنرا به صورت فابریک استوک با قیمت مناسب تر از ساخت تهیه کرد و همین مورد در خصوص دکل مادر یونیک ۳ تن نیز صدق می کند.

اما در جرثقیل های سنگین تر به علت هزینه های سنگین واردات و کرایه حمل بالا صرفه اقتصادی با ساخت و یا تعمیر دکل است.
سوال این جاست که آیا دکلی که در ایران ساخته می شود یا تعمیر می شود از نظر کیفی هم طراز با دکل فابریک خواهد بود یا نه؟

در پاسخ باید بگویم که در ساخت دکل به صورت کامل گاها حتی کیفیت از دکل فابریک هم بهتر می شود اما در مسئله تعمیر و به قولی تکه دادن دکل هیچ وقت کیفیت مثل دکل فابریک نمی شود ولی این بدان معنا نیست که این کار غیر ممکن و غیر ایمنی است و با کمی احتیاط بیشتر می توان با ماشین کار کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *